כלים חד פעמיים מתכלים

חד פעמי מתכלה

חד פעמי מתכלה זה כלי פלסטיק המתפרקים בהשפעת אנזימים, חיידקים, קרניים אולטרה סגולות ומים. כלים אלה עשויים לעתים קרובות מחומרי גלם מתחדשים כמו עמילן תירס והם פחות מזיקים לסביבה מאשר פלסטיק קונבנציונאלי. כלים אלה גם לחסוך באנרגיה לפלוט פחות פחמן מאשר פלסטיק קונבנציונאלי.

מהם כלים חד פעמיים מתכלים?

כלים חד פעמיים מתכלים הם פלסטיק שיכול להישבר בסביבה. בדרך כלל כלים אלה עשויים מחומרי גלם מתחדשים או מחיידקים המפרקים את הפלסטיק למים, פחמן דו חמצני וביומסה. שלא כמו פלסטיק שאינו מתכלה, ניתן לייצר כלים חד פעמיים מתכלים עם פטרוכימיה או חומרי גלם מתחדשים.

כלים חד פעמיים מתכלים מתפרקים לחלקיקים קטנים יותר לאורך זמן, כך שהם אינם מהווים סיכון לחיות הבר. כמעט כל הכלים כיום הם מתכלים, אבל פלסטיק יש הרבה יותר זמן בקנה מידה עבור הפירוק. פלסטיק מתכלה משתמש במשאבי טבע לייצור פלסטיק במקום נפט, וניתן להשתמש בו להפחתת כמות השמן המשמשת באריזות פלסטיק.

כלים חד פעמיים מתכלים מתפרקים באופן טבעי, באמצעות פעולת חיידקים בסביבה. הם מתפרקים לחומר אורגני, אשר ממוחזר אז או הופך לכלי אחר. תהליך זה יכול להיות מואץ במזבלות אם יש מספיק אוויר וחיידקים. התוצאה היא כוכב לכת ירוק יותר.

ניתן לסווג כלים חד פעמיים מתכלים על פי תקנים שנקבעו על ידי מגוון סוכנויות גלובליות. אול, למשל, מספק בדיקות קפדניות לפירוק ביולוגי. אקולוגו, בינתיים, הוא גוף הסמכה מוכר בעולם. לדוגמה, כליי ביו-ורט מאומתים אקולוגית.

כלים חד פעמיים מתכלים הם בדרך כלל קומפוסט וניתן למחזר אותם לגידול צמחים. כלים אלה הם גם מקורות נהדרים לחומרים מזינים, שיכולים לעזור לסביבה. המשמעות היא שתוכלו להפחית את הצורך שלכם בחומרי הדברה.

מהם היתרונות של כלים חד פעמיים מתכלים?

כלים חד פעמיים מתכלים מיוצרים מחומרים טבעיים ולכן הם טובים יותר לסביבה. ניתן למחזר את החומרים המתכלים בקלות, והם משתמשים בפחות אנרגיה מכלים שאינם מתכלים. יש להם גם קצב ייצור מהיר יותר וניתן למחזר אותם במהירות כפולה.

פלסטיק מתכלה טוב יותר גם לסביבה, מכיוון שהם משתמשים בפחות דלקים מאובנים כדי לייצר אותם. פלסטיק מבוסס תירס, למשל, דורש 65% פחות אנרגיה מאשר פלסטיק מבוסס נפט. בנוסף, תהליך ייצור הביו-פלסטיקה אינו כרוך בפחמימנים, מה שמפחית את צריכת הדלק המאובנים ואת פליטת גזי החממה.

יתרון נוסף של כלים חד פעמיים מתכלים הוא שניתן לקומפוסט אותם. תהליך זה מסייע להוזיל את עלויות ההטמנה ולייעל את המזבלות, מכיוון שהוא מספק את הכמות הנכונה של אוויר ולחות הדרושים לכלים חד פעמיים מתכלים להתפרק במהירות. בנוסף, כלים חד פעמיים מתכלים יכולים לשמש כאנרגיה במפעלי ביוגז.

ניתן למחזר פלסטיק מתכלה ולהשתמש בו ביוזמות אחרות להפחתת פסולת. עמילן תירס הוא מרכיב עיקרי בפלסטיק מתכלה. חומר זה דורש מים להתפרק, ולכן הגשם מסייע להקל על התהליך. עם זאת, ללא גשם, פלסטיק מתכלה עלול להוות בעיה עצומה בניהול פסולת מתכלה.

פלסטיק מתכלה דורש פחות אנרגיה מאשר פלסטיק מסורתי בתהליך הייצור. ניתן לקומפוסט ביו-פלסטיקה ולהשתמש בה כדשן. בעוד שביו-פלסטיקה אינה פיתרון מושלם לבעיית ההטמנה, הם יכולים להוות תוספת נהדרת לכל פיתרון סביבתי. בנוסף, הם יכולים להיות ממוחזרים, אשר מפחית את כמות הפסולת במזבלות.

מדוע כדאי לקנות כלים חד פעמיים מתכלים?

כאשר אתה קונה כלים חד פעמיים מתכלים, אתה עושה את החלק שלך כדי לעזור לסביבה. ישנם יתרונות רבים לביו-פלסטיק, כולל קלות הסילוק והרעילות הנמוכה שלו. זה גם מקטין את השימוש בחשמל ובמים. ביו-פלסטיקה הופכת לנגישה יותר לצרכנים, מה שהופך אותם לחלופה פופולרית יותר ויותר לפלסטיק קונבנציונאלי.

כלים חד פעמיים מתכלים מתפרקים לחומר אורגני ופחמן דו חמצני, שאינם מזיקים לסביבה. בנוסף, כלים חד פעמיים מתכלים מיוצרים בדרך כלל מחומרים בר קיימא ותוצרי לוואי צמחיים. המשמעות היא שהם לא יסתמו מטמנות או יתרמו לזיהום אוויר.

החומרים המתכלים הטובים ביותר מתפרקים במהירות לפחמן דו חמצני, מים ומינרלים אחרים המופיעים באופן טבעי, ומשלבים את עצמם בצורה חלקה בחזרה לכדור הארץ. למרבה הצער, חומרים רבים אינם מתפרקים בדרך זו ומשאירים אחריהם שאריות מזיקות, הסותמות את המזבלות. חומרים מתכלים, לעומת זאת, יכולים להיות יקרים יותר לייצור, מה שהופך אותם לחלופה יקרה לבעלי כספים מוגבלים.

יתרון נוסף לכלים חד פעמיים מתכלים הוא יכולתם למחזר. נייר, למשל, עשוי מעיסת תאית, סיב טבעי המצוי בעצים ובעשבים. ניתן למחזר כליי נייר מתכלים, מה שהופך אותם לחלופה אידיאלית לפלסטיק. עם זאת, כליי נייר דורשים טיפול מיוחד לפני סילוק. לדוגמא, קשיות נייר הן אלטרנטיבה ידידותית לסביבה לקשיות פלסטיק.