מה חשוב לדעת על ייצור ושיווק כימיקלים וחומרי ניקוי לתעשייה?

ייצור חומרי ניקוי

ייצור ושיווק של כימיקלים וחומרי ניקוי לתעשייה הוא תחום חשוב מאוד לעסקים. החברות המעורבות בתהליך זה הן לרוב תאגידים גדולים מאוד שמוכרים את מוצריהם לחברות אחרות בכל רחבי העולם. עם זאת, ישנם גם ארגונים קטנים יותר המתמחים גם בתחום זה. לא משנה איזה סוג של עסק אתה מנהל, סביר להניח שבשלב מסוים תזדקק לסוגים אלה של מוצרים מיצרן אחד או יותר. זה יכול להיות המקרה בין אם יש לכם חברת ניקיון תעשייתי או פשוט רוצים לנקות את הבית שלכם!

מהם כימיקלים וחומרי ניקוי לתעשייה?

ייצור ושיווק של כימיקלים וחומרי ניקוי לתעשייה הם היבט חשוב בתעשייה הכימית. הכימיקלים הנפוצים ביותר לניקוי תעשייתי הם סבון, חומרי ניקוי, אקונומיקה וחומרי חיטוי. כימיקל הניקוי החזק ביותר הוא לורית (סודה קאוסטית). הוא משמש להכנת סבון או להסרת שומן מבגדים או כלים.

סבון הוא ג'ל מוצק המיוצר על ידי ערבוב שמנים או שומנים עם אלקלי (כגון נתרן הידרוקסיד) במים עד שהם יוצרים "סיבון" – כאשר מולקולות השומן מתחברות ליוני הנתרן שבתמיסה ויוצרות מולקולות סבון אשר צפות בחופשיות בתמיסה. במקום להיות מחוברים יחד כמו קודם; תהליך זה מייצר גליצרול כמו גם כמה אלכוהולים אחרים המעניקים לסבון את יכולת הקצף שלו כאשר הוא מעורבב עם מים במהלך השימוש (ראה להלן).

חומרי חיטוי הורגים חיידקים על משטחים כמו משטחים או רצפות אך אינם הורסים וירוסים ולכן הם אינם יעילים כנגד הצטננות וכו'. חלק מחומרי החיטוי הביתיים מכילים אקונומיקה שהורגת חיידקים אך עלולה להזיק לבדים אם נשארים זמן רב מדי לפני שטיפה נאותה – לעולם אל תערבב אקונומיקה עם אמוניה כי זה יוצר אדים רעילים!

אקונומיקה היא תערובת של נתרן היפוכלוריט (NaClO) ומים. זה פועל על ידי שחרור חמצן כאשר הוא בא במגע עם חומרים אורגניים כגון לכלוך או חיידקים על משטחים. אטומי הכלור החופשיים באקונומיקה מגיבים עם חלקיקי הלכלוך ויוצרים תרכובות מסיסות במים ונשטפות בקלות.

יוני ההיפוכלוריט מגיבים עם חלקיקי הלכלוך ויוצרים תרכובות מסיסות במים ונשטפות בקלות. תהליך זה נקרא חמצון.

באילו כימיקלים משתמשים בניקוי תעשייתי?

ניקוי הוא בעיה אוניברסלית. כולנו רוצים לשמור על הבתים ומקומות העבודה שלנו נקיים, אבל זה יכול להיות קשה למצוא את המוצרים הנכונים שהם יעילים ובמקביל בטוחים לאנשים ולסביבה. אמנם ישנם סוגים רבים ושונים של חומרי ניקוי זמינים במכולת המקומית או בחנות לחומרי בניין, אך הם נוטים לא להיות חזקים או יעילים מספיק למטרות ניקוי תעשייתי. למעשה, רבים מהמוצרים הביתיים הנפוצים הללו מכילים כימיקלים רעילים כגון אמוניה ואקונומיקה שאסור להשתמש בהם על משטחים הבאים במגע עם מוצרי מזון כמו משטחי מטבח!

מהו כימיקל הניקוי החזק ביותר?

כדי לענות על שאלה זו נצטרך תחילה מידע רקע על המרכיבים חומרי ניקוי ביתיים טיפוסיים: רובם מכילים מים מעורבבים עם פעילי שטח אניוניים (סבון), פעילי שטח לא יוניים (פולימרים) ותרכובות אקונומיקה/פרוקסיד (מחמצנים). אם נסתכל על שלושת מרכיבי המפתח הללו בנפרד, נוכל לראות מדוע כל אחד ממלא תפקיד חשוב כל כך בלהבטיח שהבית שלך יישאר נקי לאורך כל חייו!

חומרים פעילי שטח אניונים הם חומרי ניקוי המורכבים משרשראות פחמימנים ארוכות עם מטען שלילי, הם פועלים כמתחלבים בכך שהם מאפשרים למים להתערבב עם שמן או שומן. פעילי שטח לא-יוניים, כמו פולימרים וגליצרין נוטים להיות גדולים יותר בגודלם מאשר פעילי שטח אניונים, אך אין להם מטען חשמלי; במקום זאת הם פועלים על ידי משיכת מולקולות מים על פני השטח שלהם.

מהם 5 הכימיקלים התעשייתיים הנפוצים ביותר?

כדי להבין את החשיבות של כימיקלים תעשייתיים, צריך לדעת מה הם. הכימיקלים התעשייתיים הנפוצים ביותר הם מים, חומרי ניקוי, אקונומיקה ואמוניה. מים משמשים בתהליכים רבים ושונים מכיוון שהם עוזרים להמיס חומרים אחרים ולהרחיק אותם ממיקומם המקורי. חומר ניקוי הוא חומר ניקוי המסייע להסיר שמן ממשטחים על ידי חיתוך שומן ולכלוך עליהם. אקונומיקה פועלת על ידי השמדת חומר אורגני כאשר מוסיפים למים; זה יכול להיעשות באופן ידני או אוטומטי בהתאם לכמות האקונומיקה שאתה רוצה בכל זמן נתון. אמוניה היא סוג אחר של כימיקל שפועל באופן דומה אך גם מוסיף שכבת הגנה נוספת מפני צמיחת חיידקים מכיוון שהוא הורג את כל המיקרואורגניזמים שנמצאים בתוך הצינורות שלך בזמן שהם עדיין בתוך המיכל שלהם לפני שהם משוחררים לאגן הכביסה שלך! לבסוף יש מי חמצן שפועל גם כמחמצן (כלומר הוא הורס כל חומר אורגני) וגם כחומר חיטוי (כלומר הוא הורג את כל המיקרואורגניזמים).

באיזה כימיקל משתמשים לניקוי עמוק?

חומרי ניקוי תעשייתיים משמשים ביישומי ניקוי תעשייתיים. הם נועדו להסיר קרקעות ומזהמים ממשטחים, כולל רצפות, קירות וציוד. ניתן להשתמש בכימיקלים לניקוי תעשייתי בנפרד או בשילוב עם מוצרים אחרים כדי לספק פתרון מותאם אישית לצרכים הספציפיים שלך.

חומרי ניקוי תעשייתיים מיועדים לשימוש במגוון מצבים. ניתן להשתמש במוצרים אלה לניקוי רצפות, קירות וציוד במסגרות תעשייתיות; הם עשויים לשמש גם לניקוי משטחים אחרים, כגון זכוכית או פלסטיק. תמצאו כימיקלים לניקוי תעשייתי בכל חנות שיפוץ בית או חנות לחומרי בניין; עם זאת, אם אתה צריך כמות גדולה של מוצרים אלה עבור פרויקט גדול, עדיף להזמין אותם ממפיץ מקוון.

אנו מקווים שלמדת כמה עובדות חשובות על הכימיקלים המשמשים בתעשייה. חשוב לדעת מה הם, איך הם עובדים ומאיפה הם מגיעים לפני שמחליטים איזה מהם יתאים לצרכים שלך.

למידע נוסף לחצו:

https://www.mshrclean.co.il/